Dansk Folkeparti ønsker at være så synligt som muligt, også når der ikke er valgkampe og afstemninger.
Derfor har DF siden partiets stiftelse i 1995 lagt vægt på kampagner, der var synlige på alle tider af året. Til jul med glade juleønsker til alle, om sommeren med ønsker til unge studerende om en god sommer og et godt valg af uddannelse.

I 2016 lancerede vi en kampagne om, hvorfor vi er her. Der er så mange, der dagligt himler op om alt det, de er imod, er vrede over og vil lave om. Fint nok. Men vi tror på det rigtige i jævnligt at huske at fortælle, hvad vi gerne vil, hvad vi vil passe på, bevare, værne om – kort sagt dét, vi er glade for og som er værd at tage en politisk kamp om.
Det blev til kampagnen ”Vores Danmark – der er så meget, vi skal passe på”, der kørte som stor outdoor-kampagne, i aviser og på nettet.
Det blev en af DF’s mest omtalte kampagner. Først fordi nogle mente, at vi misbrugte en protestsangers gamle børnesang – det gjorde vi naturligvis ikke. Dernæst fik en sød hund i annoncen mildt sagt opmærksomhed, fordi hunden er photoshoppet ind på billedet med den glade, danske familie.
Inspireret af den megen gratis omtale fortsatte vi i hele 2016 kampagnen i forskellige afskygninger, bl.a. med en juleannonce med masser af julestemning – og hunden, naturligvis, nu iført nissehue.

Budskabet er enkelt: Livsglæde! Og troen på, at passer vi på det, vi har; familien, inkl. kæledyr, fællesskabet og fædrelandet, så skal det nok gå alt sammen.